AGUELI, BARBARA
AGUELI, BARBARA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE SOCIALI
Italian community psychology in the covid 19 pandemic: collective dimensions in storytelling of university students
2021 Di Napoli, I; Guidi, E.; Arcidiacono, C.; Esposito, C.; Marta, E.; Novara, C.; Procentese, F.; Guazzini, A.; Agueli, B.; Gonzales Leone, F.; Meringolo, P.; Marzana, D.
Contextual influences on Italian university students during the covid-19 lockdown: emotional responses, coping strategies and resilience
2021 Migliorini, L.; De, Piccoli; Cardinali, P.; Rollero, C.; Marzana, D.; Arcidiacono, C.; Guidi, E.; Esposito, C.; Novara, C.; Fedi, A.; Marta, E.; Guazzini, A.; Meringolo, P.; Monaci, M.; Agueli, B.; Procentese, F.; Napoli, Di
Psychological Lockdown Experiences: Downtime or an Unexpected Time For Being?
2021 Procentese, Fortuna; Esposito, Ciro; Gonzalez Leone, Maria Florencia; Agueli, Barbara; Arcidiacono, Caterina; Freda, MARIA FRANCESCA; DI NAPOLI, Immacolata
Community dimensions and emotions in the era of COVID-19
2021 Marzana, Daniela; Novara, Cinzia; De Piccoli, Norma; Cardinali, Paola; Migliorini, Laura; DI NAPOLI, Immacolata; Guidi, Elisa; Fedi, Angela; Rollero, Chiara; Agueli, Barbara; Esposito, Ciro; Marta, Elena; Gonzalez Leone, Maria Florencia; Guazzini, Andrea; Meringolo, Patrizia; Arcidiacono, Caterina; Procentese, Fortuna
Well-Being and the COVID-19 Pandemic. A Community Psychology Systematic Review
2021 Esposito, Ciro; DI NAPOLI, Immacolata; Agueli, Barbara; Marino, Leda; Procentese, Fortuna; Arcidiacono, Caterina
Well-Being of Lesbian, Gay, Bisexual Youth: The Influence of Rural and Urban Contexts on the Process of Building Identity and Disclosure
2022 Agueli, B.; Celardo, G.; Esposito, C.; Arcidiacono, C.; Procentese, F.; Carbone, A.; Di Napoli, I.
Psychological and overall well‐being of Italian young adults in transition to adulthood: Evidence from a sequential explanatory mixed‐methods study
2022 DI NAPOLI, Immacolata; DI MARTINO, Salvatore; Agueli, Barbara; Arcidiacono, Caterina; Esposito, Ciro
Remote working during the COVID-19 pandemic: A study on the emotional and relational experience and on the well-being of Italian university scholars and clerks
2022 Esposito, C.; Agueli, B.; Arcidiacono, C.; Di Napoli, I.
L'università è comunità: psicologia per la didattica: apprendimento a distanza, interazione e riflessività
2020 Arcidiacono, Caterina; Agueli, Barbara
Women as bodies. The role of ambivalent sexism and sexual objectification on non‐consensual sharing of sexting images
2024 Agueli, Barbara; Esposito, Ciro; Arcidiacono, Caterina; DI NAPOLI, Immacolata
Family Relationships and Young Italian Adults’ Well-Being: The Mediation Role of Mattering
2024 DI NAPOLI, Immacolata; Agueli, Barbara; Arcidiacono, Caterina; Alfieri, Sara; Esposito, Ciro
Social dimensions as resources in promoting academic well-being: the case study of the University of Foggia
2024 Signore, Fulvio; Esposito, Ciro; Di Napoli, Immacolata; Agueli, Barbara; Ingusci, Emanuela; Mannarini, Terri; Toto, Giusi Antonia; Arcidiacono, Caterina; Fantinelli, Stefania
"Just before". Intimate partner violence: Virtual reality and a new focus for perpetrators' motivation for treatment
2024 Carnevale, Stefania; Autiero, Marcella; Agueli, Barbara; Bozzaotra, Antonietta; Arcidiacono, Caterina; DI NAPOLI, Immacolata
LE PAROLE DEI GIOVANI PER COMPRENDERE LA CYBERVIOLENZA DI GENERE: UNO STUDIO ESPLORATIVO
2024 Agueli, Barbara; Autiero, Marcella; Arcidiacono, Caterina; Di Napoli, Immacolata
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Italian community psychology in the covid 19 pandemic: collective dimensions in storytelling of university students | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Di Napoli, I; Guidi, E.; Arcidiacono, C.; Esposito, C.; Marta, E.; Novara, C.; Procentese, F.; Guazzini, A.; Agueli, B.; Gonzales Leone, F.; Meringolo, P.; Marzana, D. | |
Contextual influences on Italian university students during the covid-19 lockdown: emotional responses, coping strategies and resilience | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Migliorini, L.; De, Piccoli; Cardinali, P.; Rollero, C.; Marzana, D.; Arcidiacono, C.; Guidi, E.; Esposito, C.; Novara, C.; Fedi, A.; Marta, E.; Guazzini, A.; Meringolo, P.; Monaci, M.; Agueli, B.; Procentese, F.; Napoli, Di | |
Psychological Lockdown Experiences: Downtime or an Unexpected Time For Being? | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Procentese, Fortuna; Esposito, Ciro; Gonzalez Leone, Maria Florencia; Agueli, Barbara; Arcidiacono, Caterina; Freda, MARIA FRANCESCA; DI NAPOLI, Immacolata | |
Community dimensions and emotions in the era of COVID-19 | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Marzana, Daniela; Novara, Cinzia; De Piccoli, Norma; Cardinali, Paola; Migliorini, Laura; DI NAPOLI, Immacolata; Guidi, Elisa; Fedi, Angela; Rollero, Chiara; Agueli, Barbara; Esposito, Ciro; Marta, Elena; Gonzalez Leone, Maria Florencia; Guazzini, Andrea; Meringolo, Patrizia; Arcidiacono, Caterina; Procentese, Fortuna | |
Well-Being and the COVID-19 Pandemic. A Community Psychology Systematic Review | 1.8 Articolo in rassegna (review) | 2021 | Esposito, Ciro; DI NAPOLI, Immacolata; Agueli, Barbara; Marino, Leda; Procentese, Fortuna; Arcidiacono, Caterina | |
Well-Being of Lesbian, Gay, Bisexual Youth: The Influence of Rural and Urban Contexts on the Process of Building Identity and Disclosure | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Agueli, B.; Celardo, G.; Esposito, C.; Arcidiacono, C.; Procentese, F.; Carbone, A.; Di Napoli, I. | |
Psychological and overall well‐being of Italian young adults in transition to adulthood: Evidence from a sequential explanatory mixed‐methods study | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | DI NAPOLI, Immacolata; DI MARTINO, Salvatore; Agueli, Barbara; Arcidiacono, Caterina; Esposito, Ciro | |
Remote working during the COVID-19 pandemic: A study on the emotional and relational experience and on the well-being of Italian university scholars and clerks | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Esposito, C.; Agueli, B.; Arcidiacono, C.; Di Napoli, I. | |
L'università è comunità: psicologia per la didattica: apprendimento a distanza, interazione e riflessività | 3.1 Monografia o trattato scientifico | 2020 | Arcidiacono, Caterina; Agueli, Barbara | |
Women as bodies. The role of ambivalent sexism and sexual objectification on non‐consensual sharing of sexting images | 1.1 Articolo in rivista | 2024 | Agueli, Barbara; Esposito, Ciro; Arcidiacono, Caterina; DI NAPOLI, Immacolata | |
Family Relationships and Young Italian Adults’ Well-Being: The Mediation Role of Mattering | 1.1 Articolo in rivista | 2024 | DI NAPOLI, Immacolata; Agueli, Barbara; Arcidiacono, Caterina; Alfieri, Sara; Esposito, Ciro | |
Social dimensions as resources in promoting academic well-being: the case study of the University of Foggia | 1.1 Articolo in rivista | 2024 | Signore, Fulvio; Esposito, Ciro; Di Napoli, Immacolata; Agueli, Barbara; Ingusci, Emanuela; Mannarini, Terri; Toto, Giusi Antonia; Arcidiacono, Caterina; Fantinelli, Stefania | |
"Just before". Intimate partner violence: Virtual reality and a new focus for perpetrators' motivation for treatment | 1.1 Articolo in rivista | 2024 | Carnevale, Stefania; Autiero, Marcella; Agueli, Barbara; Bozzaotra, Antonietta; Arcidiacono, Caterina; DI NAPOLI, Immacolata | |
LE PAROLE DEI GIOVANI PER COMPRENDERE LA CYBERVIOLENZA DI GENERE: UNO STUDIO ESPLORATIVO | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2024 | Agueli, Barbara; Autiero, Marcella; Arcidiacono, Caterina; Di Napoli, Immacolata |