MINICHINI, CIRO
MINICHINI, CIRO
DIPARTIMENTO DI FISICA "ETTORE PANCINI"
L’Apprendimento Permanente delle Scienze Naturali, Matematiche e Fisiche. II anno. Valutazione delle attività
2014 Balzano, Emilio; Merinio, Anna; Minichini, Ciro; Serpico, Marco
NARRATIVE CONTEXT AND PARADIGMATIC TOOLS: A TALE FOR COUNTING
2013 Paolo, Guidoni; Mellone, Maria; Minichini, Ciro
COMMUNITIES OF PRACTICE AND CONTINUOUS TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT. FINDINGS FROM EIGHT CASE STUDIES
2014 Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco
RESEARCH AND PRACTICE IN SCIENCE EDUCATION IN ITALY:A SURVEY STUDY
2012 Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco
Science teachers, policies and education research. Analysis of surveys conducted in six countries
2012 Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco
FINDINGS AND RECOMMENDATIONS FOR RESEARCH-BASED PRACTICE IN SCIENCE EDUCATION
2012 Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco
RESEARCH AND PRACTICE IN SCIENCE EDUCATION IN ITALY: 8 CASE STUDIES
2012 Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco
Prospective teachers' interpretative knowledge: giving sense to subtraction algorithms
2016 DI MARTINO, Pietro; Mellone, Maria; Minichini, Ciro; Miguel, Ribeiro
Towards a “resonance” comprehension of the polynomial representation of numbers
2011 Guidoni, Paolo; Mellone, Maria; Minichini, Ciro; Serpico, Marco
SUBJECTIVE APPROACH TO PROBABILITY FOR ACCESSING PROSPECTIVE TEACHERS’ SPECIALIZED KNOWLEDGE
2019 DI BERNARDO, Rosa; Mellone, Maria; Minichini, Ciro; Ribeiro, Miguel
TRASPOSIZIONE CULTURALE: DALL’EARLY ALGEBRA ALLA MODELLIZZAZIONE DI FENOMENI
2020 Mellone, Maria; Minichini, Ciro
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
L’Apprendimento Permanente delle Scienze Naturali, Matematiche e Fisiche. II anno. Valutazione delle attività | 3.1 Monografia o trattato scientifico | 2014 | Balzano, Emilio; Merinio, Anna; Minichini, Ciro; Serpico, Marco | |
NARRATIVE CONTEXT AND PARADIGMATIC TOOLS: A TALE FOR COUNTING | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2013 | Paolo, Guidoni; Mellone, Maria; Minichini, Ciro | |
COMMUNITIES OF PRACTICE AND CONTINUOUS TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT. FINDINGS FROM EIGHT CASE STUDIES | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2014 | Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco | |
RESEARCH AND PRACTICE IN SCIENCE EDUCATION IN ITALY:A SURVEY STUDY | 3.1 Monografia o trattato scientifico | 2012 | Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco | |
Science teachers, policies and education research. Analysis of surveys conducted in six countries | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2012 | Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco | |
FINDINGS AND RECOMMENDATIONS FOR RESEARCH-BASED PRACTICE IN SCIENCE EDUCATION | 3.1 Monografia o trattato scientifico | 2012 | Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco | |
RESEARCH AND PRACTICE IN SCIENCE EDUCATION IN ITALY: 8 CASE STUDIES | 3.1 Monografia o trattato scientifico | 2012 | Balzano, Emilio; Cuomo, Francesco; Minichini, Ciro; Serpico, Marco | |
Prospective teachers' interpretative knowledge: giving sense to subtraction algorithms | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2016 | DI MARTINO, Pietro; Mellone, Maria; Minichini, Ciro; Miguel, Ribeiro | |
Towards a “resonance” comprehension of the polynomial representation of numbers | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2011 | Guidoni, Paolo; Mellone, Maria; Minichini, Ciro; Serpico, Marco | |
SUBJECTIVE APPROACH TO PROBABILITY FOR ACCESSING PROSPECTIVE TEACHERS’ SPECIALIZED KNOWLEDGE | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2019 | DI BERNARDO, Rosa; Mellone, Maria; Minichini, Ciro; Ribeiro, Miguel | |
TRASPOSIZIONE CULTURALE: DALL’EARLY ALGEBRA ALLA MODELLIZZAZIONE DI FENOMENI | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Mellone, Maria; Minichini, Ciro |