PEPICELLI, GIULIANA
PEPICELLI, GIULIANA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE POLITICHE
Mentalizing the university experience: an exploratory study on the relationship between university students' reflective functioning, psychological well-being and academic performance
2020 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA
Mentalizzare l'esperienza universitaria per prevenire il drop-out: uno studio esplorativo sulla relazione tra funzione riflessiva, benessere psicologico e performance accademica
2020 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA
Qualities of Mentalization and Perception of Parental Mirroring in a Group of Italian Transgender People: An Empirical Study
2022 Esposito, G.; Scandurra, C.; Freda, M. F.; Pepicelli, G.; Valerio, P.; Vitelli, R.
The Italian validation of the university student engagement inventory
2022 Esposito, Giovanna; Marôco, João; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Freda, MARIA FRANCESCA
Supporting University Students During the Pandemic: A Study on The Efficacy of a Mentalizing Online Group Counselling
2023 Esposito, G.; Passeggia, R.; Pepicelli, G.; Cannata, A.; Rosaria, D. N. M.; Parlato, F.; Freda, M. F.
A mentalizing online group counseling for underachieving university students during the Covid-19 Pandemic: an explorative study on its effectiveness
2022 Passeggia, R.; Esposito, G.; Pepicelli, G.; Freda, M. F.
IL COUNSELLING DI GRUPPO ONLINE PER LA PROMOZIONE DEL BENESSERE PSICOLOGICO E LA PREVENZIONE DEL DROP-OUT DEGLI STUDENTI UNIVERSITARI IN RITARDO CON GLI STUDI
2022 Esposito, G.; Passeggia, R.; Pepicelli, G.; Cannata, Anna; Parlato, F.; Di Natale, M. R.; Freda, M. F.
Mentalizzare l’esperienza universitaria per prevenire il drop-out: uno studio esplorativo sulla relazione tra funzione riflessiva, benessere psicologico e performance accademica, contributo per comunicazione orale
2020 Esposito, G.; Passeggia, R.; Pepicelli, G.; Cannata, Anna; Parlato, F.; Freda, M. F.
Sostenere il benessere psicologico, la capacità di mentalizzazione e l’engagement accademico degli studenti universitari in ritardo con gli studi durante la pandemia da Covid-19: uno studio sull’efficacia di un modello di counselling di gruppo online
2022 Passeggia, Raffaella; Esposito, Giovanna; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; DI NATALE, MARIA ROSARIA; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA
Statistical Anxiety in undergraduate students: PLS-PM approach for exploring the role of situational and dispositional factors
2022 Fabbricatore, R.; Parola, A.; Pepicelli, G.; Palumbo, F.
Successful factors in statistics learning for non-STEM courses students: A PLS-PM approach
2023 Fabbricatore, R.; Parola, A.; Pepicelli, G.; Palumbo, F.
A latent class approach for advising in learning statistics: Implementation in the ALEAS system
2021 Fabbricatore, R.; Parola, A.; Pepicelli, G.; Palumbo, F.