DI FUCCIO, RAFFAELE
DI FUCCIO, RAFFAELE
DIPARTIMENTO DI STUDI UMANISTICI
Digital and Multisensory Storytelling: Narration with Smell, Taste and Touch
2016 DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio
Block Magic: A Prototype Bridging Digital and Physical Educational Materials to Support Children Learning Processes
2015 DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio
Towards Hyper Activity Books for Children. Connecting Activity Books and Montessori-like Educational Materials
2015 DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; Miglino, Orazio
I MATERIALI DIDATTICI CURRICOLARI POTENZIATI: DALLE INTERFACCE TRASPARENTI ALLA MULTIMODALITÀ
2016 Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio
Potenziare i materiali didattici nella scuola primaria con interfacce naturali e tutor adattivi
2016 Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio; Dolce, Pasquale
LA SFIDA DEL VECCHIO TANGIBILE AL NUOVO DIGITALE: I MATERIALI IBRIDI PER L’EDUCAZIONE
2018 DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio
Demonstrating machine learning for cancer diagnostics
2019 Walsh, P.; Lynch, J.; Kelly, B.; Palu, C.; Gigliotta, O.; Di Fuccio, R.
THE VIRGILIO PROJECT. Using Moocs and Serious Games to support students decision making for an informed selection of university curriculum.
2014 DE ROSA, Rosanna; Di Fuccio, R.; Miglino, Orazio; Marocco, D.
STOP: A gamified approach to support obese patients in changing their health habits
2020 Di Fuccio, R.; Zampella, M.; Miglino, O.
Usability and engagement of a digital and multisensorial tool for immersive storytelling: A pilot study
2020 Somma, F.; Di Fuccio, R.; Lattanzio, L.; Ferretti, F.; Gigliotta, O.
Attain Cultural Integration through teachers' Conflict Resolution skills Development: The ACCORD project
2019 Marocco, D.; Dell'Aquila, E.; Zurlo, M. C.; Vallone, F.; Barajas, M.; Frossard, F.; di Ferdinando, A.; di Fuccio, R.; Lippens, M.; van Praag, L.; Protopsaltis, A.; Swertz, C.; Arslan, P. Y.; Mazzucato, A.
The SToP project app: Promoting the creation of habits through explicit learning and self-monitoring
2021 Fusco, L.; Diano, F.; Somma, F.; Di Fuccio, R.; Ferrara, F.; Sica, L. S.
An innovative tool for olfactive learning with tangible user interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning
2021 Di Fuccio, R.; Toto, G. A.; Ponticorvo, M.; Parola, A.; Marocco, D.; Miglino, O.
Creativity, Learning and Technology in MOOC: The DoCENT Approach Between Teaching and Gaming
2022 Sica, L. S.; Ponticorvo, M.; Di Fuccio, R.
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future
2022 Parola, Anna; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica; Miglino, Orazio
Serious games and digital storytelling for language acquisition and cultural knowledge of Erasmus students: a pilot study of acceptability
2024 Mazzucato, Annaleda; DI FUCCIO, Raffaele; Limone, Pierpaolo
'Escape with Pulcinella': Development of A Gamified Environment And Pilot Study On Escape Rooms For Language Learning And Cultural Knowledge Acquisition
2023 Chinzer, E.; Di Fuccio, R.; Ponticorvo, M.
STop Obesity Platform: a gamified learning system to build a new healthier life-style
2021 Zampella, Monica; Brunetti, Eliana; Mugione, Marianna; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio
Intelligenza Artificiale, processi di apprendimento e innovazioni tecnologiche: editoriale in memoria del contributo scientifico del Professor Orazio Miglino
2022 Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Rega, Angelo
Infanzia Digi.tales: un’esperienza di introduzione di strumenti innovativi per l’apprendimento nella fascia di età 3-6 anni
2021 Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Digital and Multisensory Storytelling: Narration with Smell, Taste and Touch | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2016 | DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio | |
Block Magic: A Prototype Bridging Digital and Physical Educational Materials to Support Children Learning Processes | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2015 | DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio | |
Towards Hyper Activity Books for Children. Connecting Activity Books and Montessori-like Educational Materials | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2015 | DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; Miglino, Orazio | |
I MATERIALI DIDATTICI CURRICOLARI POTENZIATI: DALLE INTERFACCE TRASPARENTI ALLA MULTIMODALITÀ | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2016 | Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio | |
Potenziare i materiali didattici nella scuola primaria con interfacce naturali e tutor adattivi | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2016 | Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio; Dolce, Pasquale | |
LA SFIDA DEL VECCHIO TANGIBILE AL NUOVO DIGITALE: I MATERIALI IBRIDI PER L’EDUCAZIONE | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2018 | DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio | |
Demonstrating machine learning for cancer diagnostics | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2019 | Walsh, P.; Lynch, J.; Kelly, B.; Palu, C.; Gigliotta, O.; Di Fuccio, R. | |
THE VIRGILIO PROJECT. Using Moocs and Serious Games to support students decision making for an informed selection of university curriculum. | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2014 | DE ROSA, Rosanna; Di Fuccio, R.; Miglino, Orazio; Marocco, D. | |
STOP: A gamified approach to support obese patients in changing their health habits | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2020 | Di Fuccio, R.; Zampella, M.; Miglino, O. | |
Usability and engagement of a digital and multisensorial tool for immersive storytelling: A pilot study | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Somma, F.; Di Fuccio, R.; Lattanzio, L.; Ferretti, F.; Gigliotta, O. | |
Attain Cultural Integration through teachers' Conflict Resolution skills Development: The ACCORD project | 1.1 Articolo in rivista | 2019 | Marocco, D.; Dell'Aquila, E.; Zurlo, M. C.; Vallone, F.; Barajas, M.; Frossard, F.; di Ferdinando, A.; di Fuccio, R.; Lippens, M.; van Praag, L.; Protopsaltis, A.; Swertz, C.; Arslan, P. Y.; Mazzucato, A. | |
The SToP project app: Promoting the creation of habits through explicit learning and self-monitoring | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Fusco, L.; Diano, F.; Somma, F.; Di Fuccio, R.; Ferrara, F.; Sica, L. S. | |
An innovative tool for olfactive learning with tangible user interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Di Fuccio, R.; Toto, G. A.; Ponticorvo, M.; Parola, A.; Marocco, D.; Miglino, O. | |
Creativity, Learning and Technology in MOOC: The DoCENT Approach Between Teaching and Gaming | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2022 | Sica, L. S.; Ponticorvo, M.; Di Fuccio, R. | |
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2022 | Parola, Anna; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica; Miglino, Orazio | |
Serious games and digital storytelling for language acquisition and cultural knowledge of Erasmus students: a pilot study of acceptability | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2024 | Mazzucato, Annaleda; DI FUCCIO, Raffaele; Limone, Pierpaolo | |
'Escape with Pulcinella': Development of A Gamified Environment And Pilot Study On Escape Rooms For Language Learning And Cultural Knowledge Acquisition | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2023 | Chinzer, E.; Di Fuccio, R.; Ponticorvo, M. | |
STop Obesity Platform: a gamified learning system to build a new healthier life-style | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2021 | Zampella, Monica; Brunetti, Eliana; Mugione, Marianna; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio | |
Intelligenza Artificiale, processi di apprendimento e innovazioni tecnologiche: editoriale in memoria del contributo scientifico del Professor Orazio Miglino | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Rega, Angelo | |
Infanzia Digi.tales: un’esperienza di introduzione di strumenti innovativi per l’apprendimento nella fascia di età 3-6 anni | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica |