SOMMA, FEDERICA
SOMMA, FEDERICA
DIPARTIMENTO DI STUDI UMANISTICI
Valutazione dello pseudoneglect mediante strumenti tangibili e digitali
2020 Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Mandolesi, Laura; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio
Computer simulations for teaching an AI algorithm: The case of psychology students struggling with Support Vector Machines
2020 Somma, F.; Gigliotta, O.
Usability and engagement of a digital and multisensorial tool for immersive storytelling: A pilot study
2020 Somma, F.; Di Fuccio, R.; Lattanzio, L.; Ferretti, F.; Gigliotta, O.
Artificial Intelligence-powered cognitive training applications for children with attention deficit hyperactivity disorder: A brief review
2019 Somma, F.; Rega, A.; Gigliotta, O.
Further to the Left: Stress-Induced Increase of Spatial Pseudoneglect During the COVID-19 Lockdown
2021 Somma, Federica; Bartolomeo, Paolo; Vallone, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Miglino, Orazio; Mandolesi, Laura; Zurlo, Maria Clelia; Gigliotta, Onofrio
Indexes for the E‐Baking Tray Task: A Look on Laterality, Verticality and Quality of Exploration
2022 Argiuolo, A.; Somma, F.; Bartolomeo, P.; Gigliotta, O.; Ponticorvo, M.
E-BTT in primary school-aged children: Preliminary results
2021 Somma, F.; Bartolomeo, P.; Gigliotta, O.
Analysis of spatial behaviour by the means of Euclidean Distances
2021 Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Marocco, Davide; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela
Pseudoneglect in children and young adults evaluated by means of the E-BTT
2021 Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future
2022 Parola, Anna; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica; Miglino, Orazio
Putting the Pieces Together: Exploring the Dimensionality of Enhanced Baking Tray Task Indexes in School-Aged Children
2023 Argiuolo, A.; Somma, F.; Casella, M.; Gigliotta, O.; Ponticorvo, M.
Sequenze spaziali ottimali come indici di organizzazione visiva nell’E-BTT
2021 Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela
Infanzia Digi.tales: un’esperienza di introduzione di strumenti innovativi per l’apprendimento nella fascia di età 3-6 anni
2021 Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica
Organization measures in the Enhanced Baking Tray Task
2022 Argiuolo, A.; Somma, F.; Bartolomeo, P.; Gigliotta, O.; Ponticorvo, M.
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Valutazione dello pseudoneglect mediante strumenti tangibili e digitali | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Mandolesi, Laura; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio | |
Computer simulations for teaching an AI algorithm: The case of psychology students struggling with Support Vector Machines | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Somma, F.; Gigliotta, O. | |
Usability and engagement of a digital and multisensorial tool for immersive storytelling: A pilot study | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Somma, F.; Di Fuccio, R.; Lattanzio, L.; Ferretti, F.; Gigliotta, O. | |
Artificial Intelligence-powered cognitive training applications for children with attention deficit hyperactivity disorder: A brief review | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2019 | Somma, F.; Rega, A.; Gigliotta, O. | |
Further to the Left: Stress-Induced Increase of Spatial Pseudoneglect During the COVID-19 Lockdown | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Somma, Federica; Bartolomeo, Paolo; Vallone, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Miglino, Orazio; Mandolesi, Laura; Zurlo, Maria Clelia; Gigliotta, Onofrio | |
Indexes for the E‐Baking Tray Task: A Look on Laterality, Verticality and Quality of Exploration | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Argiuolo, A.; Somma, F.; Bartolomeo, P.; Gigliotta, O.; Ponticorvo, M. | |
E-BTT in primary school-aged children: Preliminary results | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Somma, F.; Bartolomeo, P.; Gigliotta, O. | |
Analysis of spatial behaviour by the means of Euclidean Distances | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Marocco, Davide; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela | |
Pseudoneglect in children and young adults evaluated by means of the E-BTT | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio | |
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2022 | Parola, Anna; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica; Miglino, Orazio | |
Putting the Pieces Together: Exploring the Dimensionality of Enhanced Baking Tray Task Indexes in School-Aged Children | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2023 | Argiuolo, A.; Somma, F.; Casella, M.; Gigliotta, O.; Ponticorvo, M. | |
Sequenze spaziali ottimali come indici di organizzazione visiva nell’E-BTT | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2021 | Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela | |
Infanzia Digi.tales: un’esperienza di introduzione di strumenti innovativi per l’apprendimento nella fascia di età 3-6 anni | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica | |
Organization measures in the Enhanced Baking Tray Task | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Argiuolo, A.; Somma, F.; Bartolomeo, P.; Gigliotta, O.; Ponticorvo, M. |