SIMEONE, Maria Rosaria
SIMEONE, Maria Rosaria
DIPARTIMENTO DI SCIENZE POLITICHE
New dimensions of market power and bargaining in the agri-food sector: organisations, policies and models
2017 Simeone, M; Traill, W B; Russo, C
The growing influence of social and digital media: Impact on consumer choice and market equilibrium
2017 Simeone, M; Russo, C.
Educated millennials and credence attributes of food products with genetically modified organisms: Knowledge, trust and social media
2020 Russo, C.; Simeone, M.; Perito, M. A.
Consumer acceptance and consumption of functional foods. An attempt of comparison between Italy and Germany
2018 Talia, Elisa Di; Simeone, Mariarosaria; Scarpato, Debora
Towards an integration of sensory research and marketing in new food products development: A theoretical and methodological review
2010 Simeone, M; Marotta, G
Product Attributes And Purchasing Behaviour: How Parents’ Food Choices Can Act On Their Children’s Bmi? Empirical Evidence From A Case Study“
2016 Telese, A; Scarpato, D; Rotondo, G; Simeone, M.
Capitale umano e capitale sociale nell’agricoltura multifunzionale: un’analisi delle esperienze di filiera corta nella Campania interna
2013 Marotta, G; Nazzaro, C; Simeone, M
Responsible consumption and functional foods: a comparison between two cultures
2015 Di Talia, E; Simeone, M; Scarpato, D.
Which are the sustainable attributes affecting the real consumption behaviour? Consumer understanding and choices
2017 Mancini, P; Marchini, A.; Simeone, M.
Analisi della sostenibilità economica nella produzione di tonno rosso del mediterraneo
2007 Scarpato, D; Simeone, M.
L’identità territoriale quale fattore di valorizzazione della filiera pesca
2011 Simeone, M; Scarpato, D.
Low commercial value fish. How can we increase its consumption?
2014 Simeone, M; Scarpato, D.
IL CONSUMO DEI PRODOTTI ITTICI NEL SUD PONTINO: LA PROVENIENZA DEL PESCATO TRA ADATTAMENTI ORGANIZZATIVI ED OPPORTUNISMO
2003 Simeone, M; Russo, C.
Le determinanti del trasferimento intergenerazionale in agricoltura: un'analisi empirica basata sulla stima di un modello probit
2007 Simeone, M
La filiera tartuficola nel Titerno-Fortore-Tammaro: un’analisi economica
2007 Marotta, G; Nazzaro, C; Simeone, M
The new frontier in consumer science research: a contribute for food products innovation
2010 Simeone, M; Marotta, G
Marketing Research and Sensory Analysis: a reasoned review and agenda of their contribution to market orientation in wine industry
2008 Cavicchi, A; Simeone, M; Santini, C; Bailetti, L.
La ricerca di un nuovo punto di equilibrio tra sostenibilità economica ed ambientale
2007 Simeone, M
Consumer attitudes to food labelling: opportunities for firms and implications for policy-makers
2015 Simeone, M; Scarpato, D; Rotondo, G.
Gli scenari internazionale e comunitario
2007 Cesaretti, G. P.; Simeone, M.