Through an analysis of selected accounts, the paper investigates the state of culture in the late-ancient West and the related activities of schools of rhetoric and law. In particular, the paper aims at providing some further insights into a regenerated and increasingly autonomous school activity, emerged in the provinces of the Empire in the fifth and sixth century AD, a fundamental objective of cultural policy, first of the Roman emperors, then of barbarian kings.

Per uno studio sulle scuole di retorica e di diritto nell’Occidente tardoantico. Brevi riflessioni / DI PINTO, Loredana. - In: KOINONIA. - ISSN 0393-2230. - 44:I(2020), pp. 515-531.

Per uno studio sulle scuole di retorica e di diritto nell’Occidente tardoantico. Brevi riflessioni.

Di Pinto Loredana
2020

Abstract

Through an analysis of selected accounts, the paper investigates the state of culture in the late-ancient West and the related activities of schools of rhetoric and law. In particular, the paper aims at providing some further insights into a regenerated and increasingly autonomous school activity, emerged in the provinces of the Empire in the fifth and sixth century AD, a fundamental objective of cultural policy, first of the Roman emperors, then of barbarian kings.
2020
Per uno studio sulle scuole di retorica e di diritto nell’Occidente tardoantico. Brevi riflessioni / DI PINTO, Loredana. - In: KOINONIA. - ISSN 0393-2230. - 44:I(2020), pp. 515-531.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
koinonia, 2020-Per uno studio sulle scuole.pdf

solo utenti autorizzati

Tipologia: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Copyright dell'editore
Dimensione 383.84 kB
Formato Adobe PDF
383.84 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11588/832402
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact