The essay presents a large variety of meanings attributed to the vision by some thinkers of the circle of Lorenzo de’ Medici. In particular, the analysis of the works of Giovanni Pico della Mirandola and Marsilio Ficino allows to study the dichotomy between sensitive knowledge and intelligible knowledge starting from the dialectic between vision and blindness of the 'mind’s eye'.
Per una pedagogia della visione nell'umanesimo fiorentino / Melisi, R. - In: SEGNI E COMPRENSIONE. - ISSN 1828-5368. - XXXV:100(2021), pp. 147-160.
Per una pedagogia della visione nell'umanesimo fiorentino
Melisi R
2021
Abstract
The essay presents a large variety of meanings attributed to the vision by some thinkers of the circle of Lorenzo de’ Medici. In particular, the analysis of the works of Giovanni Pico della Mirandola and Marsilio Ficino allows to study the dichotomy between sensitive knowledge and intelligible knowledge starting from the dialectic between vision and blindness of the 'mind’s eye'.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Roberto Melisi - Per una pedagogia della visione nell'umanesimo fiorentino (Segni e Comprensione 1-2021).pdf
non disponibili
Licenza:
Non specificato
Dimensione
776.69 kB
Formato
Adobe PDF
|
776.69 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.