Our research will show how the study of the approaches developed in different cultural contexts may be important to reflect on our teaching practice and to design new teaching experiments. In particular we studied the graphical representations used to describe and solve the additive problems in primary school in Russia and China. In this article we show the idea of cultural transposition that will be illustrated by means the brief description of two teaching experiments carried out in Italy in grade 2 and 5.

Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria / Mellone, Maria; Alessandro, Ramploud; Francesca, Martignone; Benedetto di, Paola. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - 38 A-B:3(2015), pp. 363-387.

Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria

MELLONE, MARIA;
2015

Abstract

Our research will show how the study of the approaches developed in different cultural contexts may be important to reflect on our teaching practice and to design new teaching experiments. In particular we studied the graphical representations used to describe and solve the additive problems in primary school in Russia and China. In this article we show the idea of cultural transposition that will be illustrated by means the brief description of two teaching experiments carried out in Italy in grade 2 and 5.
2015
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria / Mellone, Maria; Alessandro, Ramploud; Francesca, Martignone; Benedetto di, Paola. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - 38 A-B:3(2015), pp. 363-387.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Un'espereinza educativa.pdf

solo utenti autorizzati

Descrizione: Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria
Tipologia: Documento in Post-print
Licenza: Accesso privato/ristretto
Dimensione 792.74 kB
Formato Adobe PDF
792.74 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11588/691337
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact