PASSEGGIA, RAFFAELLA
PASSEGGIA, RAFFAELLA
DIPARTIMENTO DI STUDI UMANISTICI
Il gruppo mentalizzante come dispositivo di promozione della salute nel counselling con studenti universitari: uno studio sulla relazione tra clima di gruppo, benessere percepito e performance accademica.
2019 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica
Exploring the relationship between reflective function and recovery process of borderline users on Instagram: a multimethod study through computerized and thematic analysis
2019 Esposito, Giovanna; Perla, Viviana; Passeggia, Raffaella; Fertuck, Erik; Mergenthaler, Erhard
Il counselling universitario come dispositivo di promozione dell'inclusione degli studenti in ritardo con gli studi
2019 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Freda, MARIA FRANCESCA
Mentalizing the university experience: an exploratory study on the relationship between university students' reflective functioning, psychological well-being and academic performance
2020 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA
Mentalizzare l'esperienza universitaria per prevenire il drop-out: uno studio esplorativo sulla relazione tra funzione riflessiva, benessere psicologico e performance accademica
2020 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA
Sinapsi Academic Self-Management Training Group to Promote Well-Being with University Students
2022 Martino, MARIA LUISA; Passeggia, Raffaella; DI NATALE, MARIA ROSARIA; Freda, MARIA FRANCESCA
The Italian validation of the university student engagement inventory
2022 Esposito, Giovanna; Marôco, João; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Freda, MARIA FRANCESCA
Reflective functioning and personal recovery process of users with borderline personality disorder on Instagram: An explorative study using computerized and thematic analysis
2021 Esposito, Giovanna; Perla, Viviana; Passeggia, Raffaella; Fertuck, Erik; Mergenthaler, Erhard
Supporting University Students During the Pandemic: A Study on The Efficacy of a Mentalizing Online Group Counselling
2023 Esposito, G.; Passeggia, R.; Pepicelli, G.; Cannata, A.; Rosaria, D. N. M.; Parlato, F.; Freda, M. F.
Pseudomentalization as a Challenge for Therapists of Group Psychotherapy With Drug Addicted Patients
2022 Esposito, G.; Formentin, S.; Marogna, C.; Sava, V.; Passeggia, R.; Karterud, S. W.
Reliability of the Innovative Moments Coding System for Groups and the Association Between Markers of Change and Outcomes
2024 Esposito, G.; Cutolo, A. S.; Passeggia, R.; Oliveira, J. T.; Goncalves, M. M.
The relationship between treatment integrity and outcome in group psychotherapy: A systematic review
2024 Esposito, G.; Di Maro, A.; Passeggia, R.
The Development and Adaptation of the Innovative Moments Coding System for Groups (IMCS-G)
2024 Esposito, G.; Cutolo, A. S.; Passeggia, R.; Freda, M. F.
Examining the Relation Between First-year University Students’ Intention to Drop-out and Academic Engagement: The Role of Motivation, Subjective Well-being and Retrospective Judgements of School Experience
2023 Passeggia, R.; Testa, I.; Esposito, G.; Picione, R. D. L.; Ragozini, G.; Freda, M. F.
Promuovere benessere e riflessività all'universitàverso il counselling di gruppo : uno studio esplorativo sull'outcome e sul processo
2024 Esposito, G.; Cangiano, P.; Di Maro, A.; Passeggia, R.
Validation of two test anxiety scales for physics undergraduate courses through confirmatory factor analysis and Rasch analysis
2024 Cioffi, A.; Galano, S.; Passeggia, R.; Testa, I.
The role of therapists’ mentalizing interventions in facilitating narrative change in group psychotherapy
2023 Esposito, G.; Passeggia, R.; Cutolo, A. S.; Formentin, S.; Ambrosiano, I.; Gonçalves, M. M.
THE ROLE OF ACADEMIC ENGAGEMENT IN PROMOTING PSYCHOLOGICAL WELLBEING AND PREVENTING DROP-OUT: AN INTERVENTION TO SUSTAIN UNIVERSITY STUDENTS DURING THEIR FIRST YEAR
2023 Passeggia, R.; Esposito, G.; Cannata, Anna; Di Natale, M. R.; Freda, M. F.
A new qualitative method for the analysis of narrative change in group intervention: the innovative moments coding system for group
2021 Esposito, G.; Cutolo, A. S.; Passeggia, R.; Gonçalves, M. M.; Freda, M. F.
Online self management training with students: promoting well-being at university
2021 Martino, M. L.; Passeggia, R.; Di Natale, M. R.