FENIZIA, Elisabetta
FENIZIA, Elisabetta
DIPARTIMENTO DI STUDI UMANISTICI
Supporting Team Reflexivity During the COVID-19 Lockdown: A Qualitative Study of Multi-Vision Groups In-Person and Online
2021 Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta; Gentile, Rosa; Iorio, Ilaria; Sartini, Clara; Sommantico, Massimiliano
Da Maestri di Strada a CoroNauti: l’impatto della pandemia sulla comunità educante di una periferia metropolitana
2022 Carillo, Filomena; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa
Perspectiva del tiempo futuro en jóvenes adultos durante la pandemia Covid-19. Resultados preliminares comparación Italia-México
2022 Osorio Guzmán, Maricela; Regnoli, GIORGIO MARIA; Postiglione, Jacopo; Fenizia, Elisabetta; DE ROSA, Barbara; Prado Romero, Carlos; Parrello, Santa
Esperienze in Dad durante la pandemia: le narrazioni di un gruppo di insegnanti di scuola secondaria
2023 Menna, Palma; Fenizia, Elisabetta; Sagone, Elisabetta; Letteri, Barbara; Paoletti, Daniela; Ragni, Benedetta; Rosati, Nicoletta; Parrello, Santa; De Stasio, Simona
La dimensione riflessiva nel lavoro socio-educativo dei maestri di strada alla prova della pandemia / How the reflexive dimension in the socio-educational work of “maestri di strada” faced the challenge of the pandemic
2022 Iorio, Ilaria; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa
Valutazione d’intervento e crisi di fiducia: la narrazione di un gruppo di operatori psico-sociali
2023 Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa
Italian university students’ future time perspective and well-being during the COVID-19 pandemic
2024 Parrello, S.; Postiglione, J.; Sica, L. S.; De Rosa, B.; Parola, A.; Regnoli, G. M.; Fenizia, E.; Sommantico, M.
Procrastination, Perfectionism, Narcissistic Vulnerability, and Psychological Well-Being in Young Adults: An Italian Study
2024 Sommantico, M.; Postiglione, J.; Fenizia, E.; Parrello, S.
Distance Learning during the first phase of the pandemic: the narrative of italian teachers
2022 Fenizia, Elisabetta; Menna, Palma; De Stasio, Simona; Parrello, Santa
Reflexión profesional y nuevos proyectos educativos realizados por los «maestros de la calle» durante el cierre de las escuelas y la distancia social por el COVID-19
2020 Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta; Gentile, Rosa; Sartini, Clara; Iorio, Ilaria
The evaluation of a complex educational project: the point of view of the psycho-social workers
2022 Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta
Art vs School Dropout: the Theatre-Education of Maestri di Strada narrated by educators and pupils
2023 Fenizia, Elisabetta; Carillo, Filomena; Parrello, Santa
Sic est: the Arteducation of Maestri di Strada video-narrated by a group of adolescentes from the suburbs of Naples
2023 Carillo, Filomena; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa
The Training School of Maestri di Strada “Carla Melazzini”: a teachers participatory action research
2024 Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta; Carillo, Filomena; Porzio, LUCIA IRENE; Moreno, Cesare
Come formare professionisti dell’educazione riflessivi, cooperativi e creativi? Un percorso di ricerca azione partecipata
2024 Carillo, Filomena; Porzio, LUCIA IRENE; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa
Meaning matters: a person-centered investigation of meaning in life, future time perspective, and well-being in young adults
2024 Sica, Luigia Simona; Parola, Anna; De Rosa, Barbara; Sommantico, Massimiliano; Fenizia, Elisabetta; Postiglione, Jacopo; Regnoli, Giorgio Maria; Parrello, Santa
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Supporting Team Reflexivity During the COVID-19 Lockdown: A Qualitative Study of Multi-Vision Groups In-Person and Online | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta; Gentile, Rosa; Iorio, Ilaria; Sartini, Clara; Sommantico, Massimiliano | |
Da Maestri di Strada a CoroNauti: l’impatto della pandemia sulla comunità educante di una periferia metropolitana | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Carillo, Filomena; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa | |
Perspectiva del tiempo futuro en jóvenes adultos durante la pandemia Covid-19. Resultados preliminares comparación Italia-México | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Osorio Guzmán, Maricela; Regnoli, GIORGIO MARIA; Postiglione, Jacopo; Fenizia, Elisabetta; DE ROSA, Barbara; Prado Romero, Carlos; Parrello, Santa | |
Esperienze in Dad durante la pandemia: le narrazioni di un gruppo di insegnanti di scuola secondaria | 1.1 Articolo in rivista | 2023 | Menna, Palma; Fenizia, Elisabetta; Sagone, Elisabetta; Letteri, Barbara; Paoletti, Daniela; Ragni, Benedetta; Rosati, Nicoletta; Parrello, Santa; De Stasio, Simona | |
La dimensione riflessiva nel lavoro socio-educativo dei maestri di strada alla prova della pandemia / How the reflexive dimension in the socio-educational work of “maestri di strada” faced the challenge of the pandemic | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Iorio, Ilaria; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa | |
Valutazione d’intervento e crisi di fiducia: la narrazione di un gruppo di operatori psico-sociali | 1.1 Articolo in rivista | 2023 | Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa | |
Italian university students’ future time perspective and well-being during the COVID-19 pandemic | 1.1 Articolo in rivista | 2024 | Parrello, S.; Postiglione, J.; Sica, L. S.; De Rosa, B.; Parola, A.; Regnoli, G. M.; Fenizia, E.; Sommantico, M. | |
Procrastination, Perfectionism, Narcissistic Vulnerability, and Psychological Well-Being in Young Adults: An Italian Study | 1.1 Articolo in rivista | 2024 | Sommantico, M.; Postiglione, J.; Fenizia, E.; Parrello, S. | |
Distance Learning during the first phase of the pandemic: the narrative of italian teachers | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2022 | Fenizia, Elisabetta; Menna, Palma; De Stasio, Simona; Parrello, Santa | |
Reflexión profesional y nuevos proyectos educativos realizados por los «maestros de la calle» durante el cierre de las escuelas y la distancia social por el COVID-19 | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2020 | Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta; Gentile, Rosa; Sartini, Clara; Iorio, Ilaria | |
The evaluation of a complex educational project: the point of view of the psycho-social workers | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2022 | Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta | |
Art vs School Dropout: the Theatre-Education of Maestri di Strada narrated by educators and pupils | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2023 | Fenizia, Elisabetta; Carillo, Filomena; Parrello, Santa | |
Sic est: the Arteducation of Maestri di Strada video-narrated by a group of adolescentes from the suburbs of Naples | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2023 | Carillo, Filomena; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa | |
The Training School of Maestri di Strada “Carla Melazzini”: a teachers participatory action research | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2024 | Parrello, Santa; Fenizia, Elisabetta; Carillo, Filomena; Porzio, LUCIA IRENE; Moreno, Cesare | |
Come formare professionisti dell’educazione riflessivi, cooperativi e creativi? Un percorso di ricerca azione partecipata | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2024 | Carillo, Filomena; Porzio, LUCIA IRENE; Fenizia, Elisabetta; Parrello, Santa | |
Meaning matters: a person-centered investigation of meaning in life, future time perspective, and well-being in young adults | 1.1 Articolo in rivista | 2024 | Sica, Luigia Simona; Parola, Anna; De Rosa, Barbara; Sommantico, Massimiliano; Fenizia, Elisabetta; Postiglione, Jacopo; Regnoli, Giorgio Maria; Parrello, Santa |